pondělí 5. listopadu 2018

dvacet tři

prachy versus život

mám krizi. možná proto se mi taky konečně povedlo sednout si ke stolu a tvářit se, že mám co předat. jestli mám, to nevím, ale když už jsem si sedla...

udělám si čaj nebo kávu? spíš kafe, na čaj totiž nemám chuť a to, že je sedum večer mi nevadí. na druhou stranu je mi trochu zima, čaj by přišel vhod. a nebo obojí? a tak mám krizi. čeho se mám napít dřív? mám zapít kafe čajem, čaj čajem a nebo nejdřív vypít čaj a pak kafe a nebo raději naopak?
krize, to je, když máš před sebou dva hrnky a nevíš, z kterého se napít dřív. krize, to je, když vyzkoušíš nový jídlo a nechutná ti. krize, to je, když nevíš, jestli chceš prachy nebo život. život jsou prachy a prachy jsou život. když nemáš prachy, nemáš moc toho života, minimálně ne společenskýho. a když máš prachy, společenskej život ti už tejden neodepisuje, odpojil si telefon a nejspíš prcá s tvojí nejlepší kamarádkou.
 krize, to je, když ti dopíše tvoje oblíbená propiska a ty uprostřed testu z angličtiny zapomeneš, jak se řekne déšť. krize, to je, když si vzpomeneš, že by tě zajímala vysoká, ale to podstatný jsi už propásla a tak se ti nechce ani do toho nepodstatnýho. když potřebuješ hrozně čůrat, ale na dámských je fronta až za roh a ty si říkáš tak co, prubnu ty pánský? prubnu. a vedle umyvadla vrazíš do učitele ze základní školy, dávný lásky nebo do tety. tyvole, co tu děláš?
krize, to je, když nemáš čas, protože sis vybral prachy a když čas máš, protože sis vybral život, ale ten ti najednou nějak nejde. tuhle hru nemůžeš pauznout, tak mi dej chvilku. a když si uvědomíš,  že si čtyři roky zpátky nevěděl, co chceš dělat a nevíš to ani teď a naposled, kdys to věděl, bylo ti deset let a tos ještě věřil tomu, že akrobarmart se jednou zapíše do slovníků a ty budeš ten nejslavnější člověk, co dělá akrobacii, malíře a barmana v jednom. krize, to je, když si poprvé uvědomíš, že to asi nevyjde.
když za hodinu napíšeš tři odstavce textu a najednou ti dojde čaj, i káva. co si dám teď? pátý capri-sun z balení dvaceti ve slevě v lidlu? to je krize. to je život, to jsou ty prachy. mám ve svym bytě ten nejobyčejnějšího gramofon, jednu desku co do něj můžu dát a v lednici mandlový mléko hned vedle rýžovýho. krize, to je, když ti z toho balení dvaceti capri-sun najednou už zbejvaj jenom dvě. taky když jsou na tebe kluci hodný a pozorný, koupí ti drink a ani to není trapný a ty s nima měsíc trávíš čas a pak jim raději řekneš něco jako hele, můžeš si lehnout ke mně do postele, ale moje nohy jsou celkem dlouhý, takže ty tvoje by v mým životě už nejspíš překážely. krize, to je, když to opakuješ přibližně jednou za měsíc pokaždý někomu novýmu a úplná krize, to je, když tomu stejnýmu. taky když ti během těch čtyř let něco takovýho řekne kluk místo po měsíci po dvou letech, po roce a nebo po půl. možná si vybrali prachy a možná život a možná měli jenom zrovna krizi. to je, když měla jazyk v tvojí puse a ty jí pak vídáš skoro každej den ať chceš nebo ne, protože každej nějakým nepříjemným výsledkem hry prachů a života chodíte na ty stejný místa. co máme další hodinu? krize, to je, když je to předmět kterej nemáš rád a nebo zrovna píšeš test, na kterej ses neučil, jelikož sis vybral prachy i život.

čeho se mám zhostit dřív? mám prolejt prachy životem, život prachama a nebo raději naopak? a nebo obojí? krize, to je, když máš někdy prachy a život a někdy nemáš nic a tak si říkáš co mám teď jako dělat? krize, to je, když nejdřív skočíš a až pak se nadechneš. když stojíš před dalším rozhodnutím, které se tváři tak pitomě důležitě. řeknu mu ahoj nebo čau a pojedu pryč, nebo raději zůstanu tady? krize, to je, když...

7 komentářů:

  1. Krize, to je když zvedneš hlavu vzhůru a pták ti posere čelo.

    OdpovědětVymazat
  2. Jak říká kámoška "je to jen takový období"

    OdpovědětVymazat
  3. veľmi pekne napísané- jednoduché,zmätené no zároveň hlboké a múdre... je jasné že vieš o čom píšeš

    OdpovědětVymazat
  4. ako v tej knihe co sa tam hadali, ci je lepsie hladovat alebo mrznut. mame na vyber, len moznosti su na hovno. paci sa mi ze pises, myslim. docital som to skoro cele. basnicky ocenit neviem, mozno na nich ani neverim.

    OdpovědětVymazat
  5. našel sem pár starejch, nikdy nevyřčenejch úvah..zajímavý čtení

    OdpovědětVymazat
  6. Oh to je super.... Bolí mě to

    OdpovědětVymazat